Informacja dla osób niesłyszących
Język migowy w Zarządzie Dróg Miejskich w Grudziądzu
Osoby niesłyszące przy załatwianiu spraw administracyjnych mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika.
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19.08.2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.).
Osobie uprawnionej podczas załatwiania spraw w Zarządzie Dróg Miejskich w Grudziądzu przysługuje prawo do skorzystania z usług:
- tłumacza PJM (polskiego języka migowego),
- tłumacza SJM (systemu językowo – migowy),
- tłumacza przewodnikadla osoby głuchoniewidomej (SKOGN).
Co zrobić, żeby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
- należy wcześniej zgłosić w sekretariacie Zarządu Dróg Miejskich zamiar skorzystania z tłumacza,
- zgłoszenia należy dokonać co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Zarządzie,
- należy wskazać metodę komunikowania się.
Jak dokonać zgłoszenia?
Zgłoszenie można przekazać do Zarządu Dróg Miejskich jedną z następujących form:
- e-mail pod adres: zdm@zdm.grudziadz.pl z treścią w tytule: "Pomoc tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika przy załatwieniu sprawy w Zarządzie Dróg Miejskich";
- faksem pod numer: 56 66 30 800;
- pocztą na adres: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Ludwika Waryńskiego 34A, 86 – 300 Grudziądz, składając pisemny wniosek;
- osobiście lub przez inną osobę, która została wybrana przez zainteresowaną osobę, składając pisemny wniosek w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu przy ul. Ludwika Waryńskiego 34A.
Formularz zgłoszenia zamiaru skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN jest do pobrania TUTAJ: